Fakty i Mity

Przygotowany przy współpracy z dietetykiem dr n. o zdr. Moniką Mielus. Oceniony merytorycznie przez pracowników Działu Medycznego Mylan 29.11.2019

Owoce bez wątpienia powinny znaleźć się w codziennej diecie. Dostarczają bowiem wielu bezcennych składników mineralnych, witamin błonnika i antyoksydantów. Wiele składników owoców w istotny sposób przyczyniają się do zmniejszenia chorób układu krążenia i nowotworów.1 Jednak należy pamiętać o tym, ze owoce zawierają cukry proste- z tego powodu powinno się ograniczyć ich spożywanie do 1-2 sztuk dziennie. Ważne jest zachowanie odpowiedniej równowagi. Każdy owoc charakteryzuje się inną wartością odżywczą, np. jabłko zawiera małą ilość witaminy C, w porównaniu do malin lub pomarańczy. Warto wiedzieć które owoce zawierają więcej pożądanych składników.

Z powodu znacznej ilości cukru prostego zawartego w owocach, jedzenie ich w nadmiernej ilości nie jest zalecane, szczególnie osobom odchudzającym się- takie odżywianie może wręcz prowadzić do zwiększenia masy ciała.2


1. Slavin J.L., Lloyd B.; Health Benefits of Fruits and Vegetables; American Society for Nutrition. Adv. Nutr.; 2012;3: 506-516

2. Ostrowska L; Czy wszystkie owoce i warzywa są tak samo zdrowe?; Medycyna Praktyczna; 2016; https://www.mp.pl/pacjent/dieta/zasady/67297,czy-wszystkie-owoce-i-warzywa-sa-tak-samo-zdrowe; dostęp z dnia: 27.03.2020